Schruers Davy

Afdelingsvoorzitter, Bestuurslid

• Geboortedatum:

25 maart 1976

Davy Schruers, geboren in 1976, getrouwd met Nathalie Awouters en papa van Lars, Tristan, Mirthe en Melisa (ꝉ) . Momenteel woonachtig in Zolder met vooruitzicht om te verhuizen naar Viversel waar hij momenteel aan het bouwen is. Beroepsmatig is hij werkzaam bij de Vlaamse Landmaatschappij.
De kennis en interesse die hij binnen zijn beroep opgebouwd heeeft inzake oog voor landschap, landbouw en milieu, tracht hij dan ook constructief binnen onze gemeente in te zetten als voorzitter van de Gemeentelijke Adviesraad voor Milieu en Natuur en als ondervoorzitter van de Gecoro. Daarnaast is hij actief als bestuurslid bij de Blauwe Wijk van Zolder waar hij tracht de mensen in de wijk dichter bij elkaar te brengen.
Zijn gezin is ook actief betrokken bij de paardensport. Zelf fokt hij jaarlijks enkele veulens en rijden zijn 3 kinderen paard. daarnaast is hij, al jaren, gewestelijk en provinciaal bestuurslid van het Belgisch Warmbloedpaard (BWP) en vanaf april 2017 zetelt hij in de raad van bestuur hiervan.
In de weinige vrije tijd die hij heeft kan hij genieten van een etentje, gezellig thuis zitten of een wandeling in de natuur met zijn gezin en de honden.
Sinds 2017 werd hij ook afdelingsvoorzitter van de CD&V Heusden-Zolder waar hij zich nu vooral inzet om met een gedreven team, het verkiezingsprogramma voor 2018 uit te werken en een lange termijnvisie te ontwikkelen voor onze gemeente Heusden-Zolder waar het goed wonen en leven is.