Freddy Mantels

Lid OCMW-raad

Hij is gepensioneerd leerkracht Protestants Evangelische Godsdienst. Hij heeft zijn leerlingen geleerd hoe ze de Bijbel moet lezen en op welke manier dat ze de waarden van de Bijbel kunt toepassen in deze tijd. Aangezien hij de waarden van de Bijbel ook zelf wil toepassen is hij betrokken in het sociaal, cultureel en politieke leven in Heusden-Zolder. Hij zet zich graag in als buddy-vrijwilliger om mensen die wat ondersteuning nodig hebben te helpen. Verder zet hij zich ook in op sociaal vlak door betrokkenheid bij de werking van Vincentius en als OCMW-raadslid. Op cultureel vlak heeft hij zich als vrijwilliger ook ingezet bij de tentoonstelling ‘Celibataire Diva´s’. Hij is ook geregeld aanwezig op de Kijkclub van de BIB in Heusden-Zolder.
    Hij is betrokken bij de Evangelische Gemeente ‘De Zaaier’ in Hasselt. Daar verzorgt hij geregeld de prediking en leidt er een Bijbelkring. Verder is hij beschikbaar als spreker in Evangelische kerken. Hij is ook beschikbaar voor andere organisaties om te spreken over religieuze thema´s. Zo heeft hij gesproken voor de KWB rond het thema: ‘500 jaar Godsdienstoorlog’ n.a.v. 500 jaar Reformatie.
    Verder geniet hij ook nog van lezen, wandelen en haiku´s schrijven.