Heusden-Zolder
N°1 - 17/02/2017

WIJ kiezen een nieuwe voorzitter!

Alweer bijna 10 jaar geleden werd Dirk Claes verkozen tot afdelingsvoorzitter van CD&V Heusden-Zolder. Ondertussen werd hij ook OCMW-raadslid en zelfs fractieleider voor CD&V in de OCMW-raad van onze gemeente. Hij wilt nu al zijn pijlen richten op het fractievoorzitterschap van het OCMW en maakt plaats voor een nieuwe voorzitter. Wij willen als bestuursploeg Dirk ook via deze weg van harte bedanken voor zijn inzet als partijvoorzitter.

CD&V is een democratische partij en we kiezen er daarom bewust voor om al onze leden mee te laten beslissen over wie onze partij in de volgende jaren zal leiden. Daarom zijn al onze leden welkom op onze openledenvergadering op donderdag 9 maart 2017 tussen 19.45u en 20.30u in de Kring. Tijdens deze vergadering kan ieder lid zijn stem uitbrengen over het nieuwe voorzitterschap. We kijken er alvast naar uit om u te ontmoeten!

Wij hebben één kandidatuur ontvangen van Davy Schruers.  Davy is al vele jaren actief in onze afdeling en neemt al enkele jaren de functie van penningmeester waar. Hij is getrouwd met Nathalie en is vader van 3 kinderen. Hij is professioneel actief bij de Vlaamse Landmaatschappij en is in zijn vrije tijd vooral bezig met paarden. We zijn als afdeling heel blij met de kandidatuur van Davy!

Isabelle Thielemans wordt onze lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen

De verkiezingen van 2018 lijken misschien nog veraf maar we moeten ons als partij toch beginnen voorbereiden. Daarom kondigde CD&V Heusden-Zolder op het nieuwjaarsontbijt aan dat Isabelle Thielemans de lijst zal trekken!

Isabelle is 50 jaar, getrouwd met Guy Moons en mama van 3 jongvolwassen kinderen. Momenteel is zij adviseur voor gedeputeerde Inge Moors. Vorige legislatuur was zij schepen van cultuur en ruimtelijke ordening in onze gemeente. Zij vindt de nieuwe bibliotheek haar mooiste verwezenlijking. Op de nieuwjaarsreceptie gaf Isabelle een bevlogen speech die zeker het (her)lezen waard is: http://heusden-zolder.cdenv.be/nieuws/speecht-isabelle-thielemans

Openledenvergadering 9 maart over veilig en vlot verkeer in Heusden-Zolder

In 2016 organiseerden we een openledenvergadering over ondernemen in Heusden-Zolder. We hebben toen heel wat opgestoken en in gesprek met elkaar beslist wat wij als CD&V Heusden-Zolder belangrijk vinden voor het ondernemerschap in onze gemeente.

Op donderdag 9 maart om 20u zijn alle leden en sympathisanten welkom in de Kring voor een nieuwe ledenvergadering over veilig en vlot verkeer in onze gemeente. We starten met een uiteenzetting maar trekken voldoende tijd uit voor vragen en opmerkingen van jullie.

Er volgen nog 2 andere openledenvergaderingen verderop dit jaar. Op basis van de input die we van jullie krijgen, zal ons verkiezingensprogramma voor 2018 stilaan vorm krijgen. Jullie aanwezigheid op de openledenvergaderingen is dus heel belangrijk voor ons!

Lezing Professor Dries Lesage over Turkije: kort verslag van OCMW-raadslid Freddy Mantels

Dries Lesage, professor UGent heeft een grondige uiteenzetting gegeven. Moeten we onze mening over Turkije serieus bijstellen?

De PKK is niet de beweging die zich inzet voor de vrijheid van de verdrukte Koerden zoals voorgesteld in de Westerse Pers. Dries klaagt terecht de eenzijdigheid aan en het gebrek aan nuance. Er worden feiten verdoezeld die aan het licht gebracht zouden moeten worden. De eenzijdige voorstelling maakt dat de Turken zich onbegrepen voelen en dat leidt tot boosheid. Dus, halve waarheden brengen verdeeldheid en verwarring. Waarheid bevrijdt.

De PKK en de hardere kern die zich dan Tak noemen maken zich schuldig aan terreurdaden. En niet alle Koerden zijn het met hun manier van denken en optreden eens. Erdogan heeft moeite gedaan om een verzoening te bewerken met het Koerdische volk en dat wordt onderbelicht in de Westerse pers.

Gülen is ook niet direct een lichtend voorbeeld van de gematigde islam zoals voorgesteld in de Westerse Pers. En hoewel niet alle gulenisten zich schuldig maken aan misdaden - er zijn vast heel wat brave burgers bij – is de manier waarop de beweging overal infiltreert in gerecht en leger zorgwekkend voor een wettelijke regering. Het feit dat hij in Amerika bescherming vindt, doet begrijpelijk de gedachte opkomen dat Amerika op zijn minst op de hoogte was van de coup die er geweest is. De reacties op deze coup waren ook too little too late.

Familienieuws: CD&V Heusden-Zolder neemt afscheid van Jef Vanvelk

Op 29 januari hebben we afscheid moeten nemen van een van onze trouwste leden, Jef Vanvelk. We wensen de echtgenote, familie en vrienden van Jef veel sterkte bij dit groot verlies.

Familienieuws: CD&V Heusden-Zolder verwelkomt Elise

Maandenlang hebben we meegeleefd maar op 20 januari 2017 was het dan eindelijk zo ver! Philippe Beeckmans, onze Jong CD&V-voorzitter en zijn echtgenote Evelyne Vandeuren werden de trotse ouders van Elise! Natuurlijk is ook grote broer Floris heel fier op zijn kleine zusje! Philippe en Evelyne we wensen jullie heel veel (gezins)geluk!

Fantastisch nieuwjaarsontbijt met minister Hilde Crevits

Meer dan 160 leden en sympathisanten trotseerden de sneeuw om met CD&V Heusden-Zolder te klinken op een mooi 2017! Ronny Vanthienen was aanwezig en maakte volgend fotoverslag: http://heusden-zolder.cdenv.be/gallerij/nieuwjaarsontbijt-2017