Deze keer komt u meer te weten over Rita Vanhove. U bent er toch ook 'Geren Bij' om haar te leren kennen?

Philippe: Hey Rita, je bent een gevestigde waarde in Eversel maar vertel ons toch nog eens: wie is Rita?

Rita: Dat is een moeilijke vraag om mee te beginnen. Je eigen 'ik' is een raadsel , dus ja, wie ben ik ? Ik vind mezelf een gevoelsmens, een bemoederend type. Niet haatdragend met behoefte aan sociale contacten. Tactvol, een familiemens - met 4 zussen, 3 broers, 4 dochters en 5 kleinkinderen is dat niet zo moeilijk- kortom ik houd van de goede dingen des levens.

Philippe: Waarom heb je voor CD&V gekozen en hoe zie je de toekomst in de partij?

Rita: Deze vraag is al iets gemakkelijker! Ik kom uit een CVP nest ,een partij die alleen het beste wil voor alle mensen ,die heel veel gedaan heeft voor de maatschappij waarin we nu leven. We hebben goede scholen en  huisvesting. We hebben het  goed! Een kind dat geboren wordt is hulpeloos maar zijn we dat niet allemaal ,elke dag? We zijn afhankelijk van de bakker die ons brood bakt ,de slager ,de distributie ,goede gezondheidszorg, .. We leven in een goed geoliede maatschappij en toch wordt er zoveel geklaagd ,daar kan ik echt niet tegen ,klap maar in je pollekes dat we aan deze kant van de aardbol zijn geboren. En daar staat CD&V voor, voor onze christelijke humane waarden en daarom wil ik me blijven engageren.

Philippe: Dat zijn mooie woorden Rita! Volgende vraag: Wat zou je nog graag verwezenlijken in Heusden-Zolder, wat verdient je aandacht?

Rita: Heusden -Zolder is een mooie gemeente met heel veel groen maar helaas nog te weinig kernversterkend. Met meer aandacht voor groene pleinen met banken ,zoals de dorpsraad van Heusden enkele jaren terug heeft uitgewerkt. Betere voetpaden en ook voor de rolstoelgebruikers zou het mijn inziens nog een heel pak aangenamer mogen zijn.

Philippe: Wat is je lievelingsgerecht en wat drink je er graag bij?

Rita: Kabeljouwhaasje met prei en puree, meer moet dat niet zijn. Drinken erbij is me om het even.

Philippe: Nu komen we aan enkele dilemma's, Rita. Eten of drinken?

Rita: Tja allebei ik zal een echte bourgondieër zijn zeker?

Philippe: Vlees of vis ?

Rita: Geen echte voorkeur maar absoluut geen lamsvlees dat kan me helemaal niet bekoren!

Philippe: Doen of laten doen?

Rita: Ik doe alles zelf maar ik word ook graag in de watten gelegd soms maar tja wie niet :-)?

Philippe:  Jong of oud?

Rita: Jong!

Philippe: Als je 1 wens had, wat zou die dan zijn?

Rita: Gezond actief oud worden!

Philippe: Wie wenst zich dat nu niet natuurlijk, ik hoop dat de wens mag uitkomen. Bedankt voor het interview en succes zondag!

Rita: Dankje Philippe, jij ook veel succes!